Nvidia корпорациясы - штаб-пәтері Санта-Клара, Калифорнияда орналасқан және Делавэрде тіркелген американдық трансұлттық және технологиялық компания.
Nvidia - деректер ғылыми мен өнімділігі жоғары есептеулер үшін графикалық өңдеу блоктарын (GPU), қолданбалы бағдарламалау интерфейстерін (API), сондай-ақ мобильді есептеулер мен автомобильдерге арналған чиптердегі жүйелерді (SoCs) жобалайтын және жеткізетін soft жасау және өндіріс компаниясы.
Nvidia сонымен қатар жасанды интеллект (AI) аппараттық және бағдарламалық қамтамасыз етудің басым жеткізушісі болып табылады.
Nvidia-ның кәсіби графикалық процессорлар желісі шеттен бұлттық есептеулер үшін және суперкомпьютерлер мен жұмыс станцияларында сәулет, инженерия және құрылыс, медиа және ойын-сауық, автомобиль жасау, ғылыми зерттеулер және өндірістік дизайн сияқты салалардағы қолданбаларға арналған.
Оның GeForce GPU желісі тұтынушылар нарығына бағытталған және бейне өңдеу, 3D рендеринг және ДК ойыны сияқты қолданбаларда қолданылады.
2023 жылдың екінші тоқсанында 80,2% нарық үлесімен Nvidia дискретті жұмыс үстелі графикалық процессорлары нарығында үлкен маржамен жетекшілік етеді.
Компания Shield Portable (ойын консолі), Shield Tablet (ойын планшеті) және Shield TV (сандық медиа ойнатқышы), сондай-ақ GeForce Now бұлттық ойын сервисін енгізу арқылы ойын индустриясындағы қатысуын кеңейтті.
GPU дизайнымен және аутсорсингтік өндірістен басқа, Nvidia GPU пайдаланатын жаппай параллель бағдарламаларды жасауға мүмкіндік беретін CUDA бағдарламалық платформасы мен API ұсынады. Олар бүкіл әлем бойынша суперкомпьютер сайттарында орналастырылған.
2000-шы жылдардың соңында Nvidia мобильді есептеулер нарығына көшті, онда ол смартфондар мен планшеттерге арналған Tegra мобильді процессорларын, сондай-ақ көлік навигациясы мен ойын-сауық жүйелерін шығарады.
Оның бәсекелестеріне AMD, Intel, Qualcomm және Cerebras және Graphcore сияқты AI акселераторлары кіреді. Ол сонымен қатар аудио және бейне өңдеуге арналған AI-мен жұмыс істейтін бағдарламалық жасақтаманы жасайды (мысалы, Nvidia Maxine).
Nvidia-ның 2020 жылдың қыркүйегінде SoftBank-тен Arm сатып алу туралы ұсынысы кеңейтілген реттеуші тексеруінен кейін орындалмады, бұл 2022 жылдың ақпанында жартылай өткізгіш өндірушілерін сатып алудың ең үлкені болатын мәміленің тоқтатылуына әкелді.
2023 жылы Nvidia 1 триллион доллардан асатын АҚШ-тың жетінші ашық компаниясы болды және компания AI жарылысының ортасында AI мүмкіндіктері бар деректер орталығының чиптерінің көшбасшысына айналғандықтан, компанияның бағасы тез өсті.
2024 жылдың маусымында Nvidia бір күн ішінде Microsoft-ты басып озды, нарықтық капитализациясы 3,3 триллион доллардан асатын әлемдегі ең құнды ашық компания болды.
Тарих
Nvidia және AMD біріктірілген ATI Technologies.
Бастапқыда Nvidia-ның аты жоқ және ортақ құрылтайшылар өздерінің барлық файлдарын «келесі нұсқадағы» NV деп атады.
Компанияны біріктіру қажеттілігі ортақ құрылтайшыларды осы екі әріптен тұратын барлық сөздерді қайта қарауға итермеледі.
Бір кездері Малаховский мен Прием компанияны NVision деп атағысы келді, бірақ бұл атауды қазірдің өзінде дәретхана қағазын өндіруші алды. Хуан Nvidia атауын ұсынды, ол «invidia», латынның «қызғаныш» деген сөзінен шыққан. Компанияның бас кеңсесі Калифорния штатының Саннивейл қаласында болды.
Бірінші графикалық үдеткіш
Nvidia-ның бірінші графикалық үдеткіш өнімі NV1 бәсекелестері таңдаған үшбұрышты примитивтердің орнына төртбұрышты примитивтерді (текстураны алға көрсету) өңдеу үшін оңтайландырылған.
Содан кейін Microsoft DirectX платформасын ұсынды, кез келген басқа графикалық бағдарламалық жасақтаманы қолдаудан бас тартты, сонымен қатар оның графикалық бағдарламалық жасақтамасы (Direct3D) тек үшбұрыштарды қолдайтынын жариялады.
Nvidia сондай-ақ Sega компаниясымен Dreamcast бейне ойын консоліне графикалық чип жасау туралы келісім-шартқа қол қойды және жобада бір жыл жұмыс істеді. Қате технологияға бәс тіккен Nvidia ауыр дилеммаға тап болды: бәсекелестіктен тым артта қалса да, Dreamcast үшін оның төменгі чипімен жұмыс істеуді жалғастыру немесе жұмысын тоқтату, әрі компанияның ақшасы да таусылды...
Ақырында, Sega компаниясының сол кездегі президенті Шоичиро Иримаджири Хуанға келіп, Sega Dreamcast үшін басқа графикалық чип сатушысымен бірге жүретіні туралы жаңалықтарды жеткізді.
Дегенмен, Иримаджири әлі де Хуанға сенді және «Nvidia-ны табысты еткісі келді».
Nvidia келісім-шартты орындай алмағанына қарамастан, Иримаджири қандай да бір жолмен Sega басшылығын Nvidia-ға 5 миллион доллар инвестициялауға сендіре алды.
Жылдар өткен соң Хуан бұл Nvidia-ның сол кезде қалдырған ақшасы екенін және Иримаджиридің «түсінігі мен жомарттығы бізге алты ай өмір сүруге мүмкіндік берді» деп түсіндірді.
1996 жылы Хуан Nvidia қызметкерлерінің жартысынан көбін (сол кезде 100-ге жуық) жұмыстан шығарып, компанияның қалған ресурстарын үшбұрышты примитивтерді өңдеу үшін оңтайландырылған графикалық үдеткіш өнімін әзірлеуге бағыттады: RIVA 128. RIVA 128 1997 жылдың тамызында шығарылған кезде , Nvidia 40-қа жуық қызметкерге қысқарды және жалақы қорында шамамен бір айға ғана жеткілікті ақша қалды.
Nvidia-ның ерте тарихының осы қиын дәуіріндегі төтенше шарасыздық сезімі «компанияның ресми емес ұранын» тудырды:
«Біздің компания жұмыстан шығуға отыз күн қалды». Хуан Nvidia қызметкерлеріне көптеген жылдар бойы осы сөздермен таныстыруды бастады.
Nvidia шамамен төрт айда миллионға жуық RIVA 128 сата алды және кірісті өзінің келесі буынын өнімдерін әзірлеуге жұмсады.
1998 жылы RIVA TNT шығарылымы Nvidia-ның қабілетті графикалық адаптерлерді жасау бойынша беделін нығайтты.
Қоғамдық компанияға айналуы
Nvidia 1999 жылдың 22 қаңтарында қор нарығына шықты. Nvidia келісім-шартын орындай алмағаннан кейін оны инвестициялау Иримаджиридің Sega президенті ретіндегі ең жақсы шешімі болды.
Иримаджири 2000 жылы Sega-дан кеткеннен кейін Sega Nvidia акцияларын 15 миллион долларға сатты.
1999 жылдың соңында Nvidia GeForce 256 (NV10) шығарды, оның бірінші өнімі GPU ретінде нақты сатылды, ол тұтынушы деңгейіндегі 3D аппаратурасына борттық түрлендіру мен жарықтандыруды (T&L) енгізуімен ерекшеленді.
120 МГц жиілікте жұмыс істейтін және төрт пиксельді түтік желілері бар ол кеңейтілген бейне жеделдету, қозғалыс компенсациясы және аппараттық суреттің альфа араластыруын жүзеге асырды.
GeForce барлық өнімдерден үлкен басымдылықпен асып түсті.
Өнімдерінің сәттілігінің арқасында Nvidia Microsoft корпорациясының Xbox ойын консоліне арналған графикалық жабдықты әзірлеуге келісім-шартты жеңіп алды, бұл Nvidia-ға 200 миллион доллар аванс алуағ мүмкіндік берді.
Дегенмен, жоба көптеген үздік инженерлерді басқа жобалардан алыстатты.
Қысқа мерзімді перспективада бұл маңызды емес және GeForce2 GTS 2000-ші жылдың жазында шығарылды. 2000 жылдың желтоқсанында Nvidia тұтынушылық 3D графикалық технологиясында пионер болып табылатын өзінің бір жолғы бәсекелес 3dfx зияткерлік активтерін сатып алу туралы келісімге келді. 1990 жылдардың ортасынан 2000 жылға дейін. Сатып алу процесі сәуір айында аяқталды.
2001 жылы Standard & Poor's S&P 500 биржалық индексінде кетіп бара жатқан Enron-ды ауыстыру үшін Nvidia-ны таңдады, яғни индекстік қорлар Nvidia акцияларын алдағы уақытта ұстауы керек дегенді білдіреді.
2002 жылдың шілдесінде Nvidia Exluna-ны сатып алды. Exluna бағдарламалық қамтамасыз ету құралдарын жасады және персонал Cg жобасына біріктірілді.
2003 жылдың тамызында Nvidia MediaQ-ты шамамен 70 миллион АҚШ долларына сатып алды.
2004 жылдың 22 сәуірінде Nvidia iReady компаниясын сатып алды.
iReady өнімділігі жоғары TCP жүктеу қозғалтқыштары мен iSCSI контроллерлерінің провайдері.
2004 жылдың желтоқсанында Nvidia Sony-ге PlayStation 3 ойын консоліне арналған графикалық процессорды (RSX) жобалауға көмектесетіні туралы жариялады.
2005 жылдың 14 желтоқсанында Nvidia ULI Electronics компаниясын сатып алды, ол сол кезде Nvidia бәсекелесі ATI-ге чипсеттерге арналған үшінші тарап оңтүстік көпір бөліктерін жеткізіп берді.
Әлқисса
Nvidia компаниясын 1993 жылы 5 сәуірде Йенсен Хуанг (2024 жылдан бастап бас директор болып қалады) негізін қалаған, бұған дейін LSI Logic компаниясында CoreWare директоры және AMD микропроцессорының дизайнері болған.
Тайвань-Американдық электр инженері; Sun Microsystems компаниясында жұмыс істеген инженер Крис Малаховский; және Кертис Прием, ол бұрын IBM және Sun Microsystems компанияларында аға инженер және графикалық чип дизайнері болған.
Үш адам компанияны Шығыс Сан-Хоседегі Берриесса жолындағы Деннидің жол бойындағы асханасында кездесуде бастауға келісті.
Ол кезде Малаховский мен Прием Сунның басшылығынан ренжіп, кеткісі келді, бірақ Хуан «мықты жерде» болды, өйткені ол LSI-де өзінің жеке бөлімшесін басқарып тұрған еді.
Үш құрылтайшы болашаққа деген көзқарасын талқылады, оның әсерлі болғаны сонша, Хуан LSI-ден кетіп, жаңа стартаптың бас атқарушы директоры болуға шешім қабылдады.
1993 жылы үш құрылтайшы алдағы есептеулер толқыны үшін тамаша траектория жеделдетілген есептеулер саласында, атап айтқанда графикаға негізделген өңдеуде болады деп ойлады.
Бұл жол жалпы мақсаттағы есептеу әдістерінен бас тартқан қиындықтарды шешудегі бірегей қабілетіне байланысты таңдалды.
Хуан кейінірек түсіндіргендей: "Біз сондай-ақ бейне ойындардың бір уақытта ең күрделі есептердің бірі болғанын және сату көлемі керемет жоғары болатынын байқадық. Бұл екі жағдай өте жиі бола бермейді.
Бейне ойындар біздің басым келетін ерекшелігіміз болды. Ал ол - жетуге болатын мақсат. Ірі нарықтар ауқымды есептеу мәселелерін шешу үшін үлкен ҒЗТКЖ-ны қаржыландырады.»
Сонымен, банкте 40 000 доллары бар компания дүниеге келді. Кейіннен компания Sequoia Capital, Sutter Hill Ventures және т.б. компаниялардан венчурлық капиталды қаржыландырудан 20 миллион доллар алды.
1990 жылдардың аяғында Nvidia бейне ойындарға графиканы жеделдету - болашаққа апаратын жол деген идеяны ұстанған 70 стартап-компанияның бірі болды.
Солардың тек екеуі ғана аман қалды:
Nvidia пайдаланған гибридтік графика. 2006 жылдың желтоқсанында Nvidia графикалық индустриядағы негізгі бәсекелесі AMD-мен (ATI-ды сатып алған) АҚШ-тың Әділет министрлігінен графикалық карталар индустриясындағы ықтимал монополияға қарсы бұзушылықтарға қатысты сотқа шақыру алды.
2007–2014
Forbes Nvidia-ны 2007 жылғы «Жыл компаниясы» деп атады, ол аталған кезеңдегі және алдыңғы бес жылдағы жетістіктеріне сілтеме жасай отырып.
2007 жылдың 5 қаңтарында Nvidia PortalPlayer Inc. сатып алуды аяқтағанын жариялады.
2008 жылдың ақпанында Nvidia физика қозғалтқышы мен физиканы өңдеу блогын PhysX әзірлеушісі Ageia-ны сатып алды. Nvidia PhysX технологиясын болашақ GPU өнімдеріне біріктіруді жоспарлап отырғанын хабарлады.
2008 жылдың шілдесінде Nvidia компания шығарған кейбір мобильді чипсеттер мен графикалық процессорлардың өндірістік ақауларға байланысты «қалыпты істен шығу жылдамдығына» ие болғанын хабарлағаннан кейін, бірінші тоқсандағы кірісінен шамамен $200 миллион шығынға ұшырады.
Алайда Nvidia зардап шеккен өнімдерді қайта қабылдамады. 2008 жылдың қыркүйегінде Nvidia ақаулы графикалық процессорлар Apple Inc., Dell және HP шығарған кейбір ноутбук үлгілеріне енгізілген деп мәлімдеп, ақауларға байланысты топтық сот ісін қозғады.
2010 жылдың қыркүйегінде Nvidia зардап шеккен ноутбуктердің иелеріне жөндеуге немесе кейбір жағдайларда ауыстыруға өтемақы болатын келісімге келді.
2011 жылдың 10 қаңтарында Nvidia Intel компаниясымен алты жылдық 1,5 миллиард долларлық кросс-лицензиялау келісіміне қол қойып, екі компания арасындағы барлық сот процестерін тоқтатты.
2011 жылдың қарашасында, оны Мобильді дүниежүзілік Конгрессте алғаш рет ашқаннан кейін, Nvidia өзінің ARM негізіндегі жүйесін мобильді құрылғыларға арналған чипте шығарды.
Tegra 3. Nvidia чипте бірінші рет төрт ядролы мобильді процессор бар деп мәлімдеді. 2011 жылдың мамыр айында Nvidia Ұлыбританиядағы негізгі жолақты чип шығаратын компания Icera-ны 367 миллион долларға сатып алуға келіскені туралы хабарланды.
2013 жылдың қаңтарында Nvidia Tegra 4, сондай-ақ чиптегі жаңа жүйемен жұмыс істейтін Android негізіндегі Nvidia Shield ойын консолін таныстырды. 2013 жылдың 29 шілдесінде Nvidia PGI-ді ST Microelectronics-тен сатып алғанын жариялады.
2013 жылдың ақпан айында Nvidia Сан-Томас экспресс жолының арғы жағында (қолданыстағы штаб-пәтер кешенінің батысында) екі алып үшбұрышты ғимарат түріндегі жаңа штаб-пәтерді салу жоспарларын жариялады.
Компания дизайн тақырыбы ретінде үшбұрыштарды таңдады. Хуан блог жазбасында түсіндіргендей, үшбұрыш «компьютерлік графиканың негізгі құрылыс блогы» болып табылады.
2014 жылы Nvidia Valve ойындарының Portal және Half Life 2 ойындарын Lightspeed Studio ретінде Nvidia Shield планшетіне тасымалдады. 2014 жылдан бастап Nvidia өз бизнесін әртараптандырды: ойын, автомобиль электроникасы және мобильді құрылғылар.
Сол жылы Nvidia сонымен қатар 3dfx-тің зияткерлік активтерін 2000 жылы сатып алуына қарсылық білдіру үшін 3dfx банкроттық мүлкінің сенімгерлік басқарушысы берген сот процесінде басым болды.
2014 жылдың 6 қарашасында жарияланбаған меморандум бұйрығымен АҚШ-тың тоғызыншы апелляциялық соты «[Nvidia] қысқа мерзімде сатып алынған активтер үшін әділ нарықтық құннан төмен төлем жасамағаны туралы банкроттық туралы соттың шешімін растайтын аудандық соттың шешімін растады. 3dfx банкрот деп танылғанға дейін».
2016–2018
2016 жылдың 6 мамырында Nvidia компанияның жаңа Паскаль микроархитектурасына негізделген GeForce 10 сериясының GTX 1080 және 1070 бірінші графикалық процессорларын таныстырды.
Nvidia екі модель де Максвелл негізіндегі Titan X моделінен асып түсті деп мәлімдеді; модельдер сәйкесінше GDDR5X және GDDR5 жадын қамтиды және 16 нм өндіріс процесін пайдаланады.
Архитектура сонымен қатар көп монитор мен виртуалды шындықты көрсету сапасын жақсартуға арналған бір мезгілде көп проекциялау (SMP) деп аталатын жаңа аппараттық құрал мүмкіндігін қолдайды.
Осы графикалық процессорларды қамтитын және жеткілікті жұқа ноутбуктер – 2017 жылдың аяғында 0,8 дюймден (20 мм) төмен – Nvidia компаниясының «Max-Q» дизайн стандартына сәйкес келеді.
2016 жылдың шілдесінде Nvidia өзінің GTX 970 үлгісіне қатысты жалған жарнамалық сот ісін шешуге келісті, өйткені модельдер өзінің аппараттық құралының дизайнына байланысты шектеулерге байланысты барлық жарнамаланған 4 ГБ VRAM жадысын пайдалана алмады.
2017 жылдың мамыр айында Nvidia өзінің автономды көліктері үшін Nvidia Drive PX сериялы жасанды интеллект платформасын қолданатын Toyota компаниясымен серіктестік туралы жариялады.
2017 жылдың шілдесінде Nvidia мен қытайлық Baidu іздеу алыбы бұлтты есептеулерді, автономды жүргізуді, тұтынушылық құрылғыларды және Baidu компаниясының ашық бастапқы AI құрылымы PaddlePaddle қамтитын кең ауқымды AI серіктестігін жариялады.
Baidu Nvidia Drive PX 2 AI оның автономды көлік платформасының негізі болатынын ашты.
Nvidia ресми түрде Titan V-ті 2017 жылдың 7 желтоқсанында шығарды.
Nvidia 2018 жылдың 27 наурызында Nvidia Quadro GV100 нұсқасын ресми түрде шығарды.
Nvidia 2018 жылдың 27 қыркүйегінде RTX 2080 графикалық процессорларын ресми түрде ұсынды.
2018 жылы Google Nvidia компаниясының Tesla P4 графикалық карталары Google Cloud қызметінің шолу қызметіне біріктірілетінін жариялады.
2019 жылы Mellanox Technologies сатып алу
Nvidia Yokneam кеңсесі (бұрынғы Mellanox Technologies) Йокнеам Иллит, Израиль, 2023 жылдың наурызы
2019 жылдың 11 наурызында Nvidia өнімділігі жоғары есептеуіш нарығындағы ізін айтарлықтай кеңейту үшін Mellanox Technologies-ті 6,9 миллиард долларға сатып алу туралы мәмілені жариялады.
2019 жылдың мамыр айында Nvidia жаңа RTX Studio ноутбуктерін жариялады. Жасаушылар жаңа ноутбук Maya және RedCine-X Pro сияқты қолданбаларда Core i9 және AMD Radeon Pro Vega 20 графикасы бар жоғары деңгейлі MacBook Pro-дан жеті есе жылдамырақ болады дейді.
2019 жылдың тамызында Nvidia Minecraft RTX, ойынның Windows 10 нұсқасына нақты уақыттағы DXR сәулесін бақылауды қосатын Minecraft ойыны үшін ресми Nvidia әзірлеген патчты жариялады. Бүкіл ойын, Nvidia сөзімен айтқанда, қозғалтқыштың ішіндегі жарықтың, шағылысулардың және көлеңкелердің жұмыс істеуіне айтарлықтай әсер ететін жолды бақылаумен «қайта орнату».
2020–2023
2020 жылдың мамыр айында Nvidia Cumulus Networks-ты сатып алатынын жариялады. Сатып алғаннан кейін компания Mellanox-пен бірге Nvidia-ның желілік бизнес бөліміне қосылды.
2020 жылдың мамыр айында Nvidia компаниясы жаһандық коронавирустық пандемиядан туындаған тапшылықты жою үшін ашық бастапқы желдеткіш әзірледі. 2020 жылдың 14 мамырында Nvidia өзінің Ampere GPU микроархитектурасын және Nvidia A100 GPU үдеткішін ресми түрде жариялады.
2020 жылдың шілдесінде Nvidia SoftBank-пен Ұлыбританияда орналасқан чип дизайнері Arm-ды 32 миллиард долларға сатып алу туралы келіссөздер жүргізіп жатқаны туралы хабарланды.
2020 жылдың 1 қыркүйегінде Nvidia компанияның жаңа Ampere микроархитектурасына негізделген GeForce 30 сериясын ресми түрде жариялады.
2020 жылдың 13 қыркүйегінде Nvidia Arm-ды SoftBank Group-тан 40 миллиард долларға сатып алатынын жариялады, бұл әдеттегі тексеруден кейін, соңғысы Nvidia-ның 10% үлесін сақтайды.
Nvidia GeForce RTX 2080 Ti, Nvidia RTX бірінші буыны болып табылатын RTX 20 сериясының бөлігі
2020 жылдың қазан айында Nvidia Кембриджде, Англияда ең қуатты компьютер жасау жоспарын жариялады.
Кембридж-1 деп аталатын компьютер 2021 жылдың шілдесінде 100 миллион доллар инвестициямен іске қосылды және денсаулық сақтау саласындағы зерттеулерді қолдау үшін AI-ны қолданады.
Дженсен Хуанның айтуынша, «Кембридж-1 суперкомпьютері Ұлыбритания үшін инновациялар орталығы және одан әрі денсаулық сақтау мен дәрі-дәрмектің маңызды ашылуы бойынша ұлттық зерттеушілер жүргізетін жаңашыл жұмыс болады».
Сондай-ақ 2020 жылдың қазан айында Nvidia RTX A6000 шығарылымымен бірге Nvidia Quadro жұмыс станциясының GPU брендін өшіретінін, өнім атауын болашақ өнімдер үшін Nvidia RTX-ге ауыстыратынын және Nvidia Ampere архитектурасына негізделген өндірісті жариялады.
2021 жылдың тамызында Ұлыбританияның Бәсекелестік және нарықтар басқармасы «бәсекелестікке қатысты маңызды мәселелерді» көтергеннен кейін ARM-ді сатып алу тоқтатылды.
2021 жылдың қазан айында Еурокомиссия сатып алу бойынша бәсекелестік тергеуін бастады. Комиссия Nvidia-ны сатып алу бәсекелестердің Arm өнімдеріне қол жеткізуін шектей алды және олардың Arm-мен жасаған мәмілелеріне байланысты Nvidia-ны бәсекелестері туралы тым көп ішкі ақпаратпен қамтамасыз етуі мүмкін деп мәлімдеді.
SoftBank (ARM-ның бас компаниясы) және Nvidia 2022 жылдың ақпан айының басында олар «маңызды реттеушілік қиындықтарға байланысты» транзакцияны жалғастырмауға келісті» деп мәлімдеді.
Тергеу 2022 жылдың 15 наурызында аяқталды
Осы айда Nvidia кибершабуылға ұшырады деп хабарланды.
2022 жылдың наурызында Nvidia компаниясының бас директоры Дженсен Хуанг Intel болашақта чиптерін шығаруға дайын екенін айтты. Бұл компания Intel компаниясының алдағы құю қызметтерімен бірге жұмыс істейтінін алғаш рет айтты.
2022 жылдың сәуірінде Nvidia Арменияның Ереван қаласында жаңа зерттеу орталығын ашуды жоспарлап отырғаны хабарланды.
2022 жылдың мамырында Nvidia ескі ғимараттың батысындағы жаңа штаб-пәтер кешенінде екі алып ғимараттың екіншісі - Voyager-ді ашты.
2022 жылдың қыркүйегінде Nvidia өзінің келесі буындағы автомобильдік чипті Drive Thor деп жариялады.
2022 жылдың қыркүйегінде Nvidia MIT және Гарвардтың Кең институтымен Nvidia компаниясының Clara деп аталатын, Parabricks және MONAI кіретін AI-мен жұмыс істейтін денсаулық сақтау бағдарламалық жасақтамасының толық жиынтығына қатысты ынтымақтастық туралы жариялады.
2022 жылдың қазан айында күшіне енген Қытайға озық микрочиптерді экспорттауға эмбарго қойған АҚШ Сауда министрлігінің ережелерінен кейін Nvidia өзінің деректер орталығының чипі экспортты бақылау тізіміне қосылғанын көрді.
Келесі айда компания Қытайда экспорттық бақылау ережелеріне сәйкес келетін A800 GPU деп аталатын жаңа жетілдірілген чипті таныстырды.
2023 жылдың қыркүйегінде Getty Images Nvidia-мен серіктестікте Getty Images ұсынған генеративті AI-ны іске қосатынын жариялады, бұл адамдарға Getty лицензияланған фотосуреттер кітапханасын пайдаланып кескіндер жасауға мүмкіндік беретін жаңа құрал.
Getty Nvidia компаниясының Picasso генеративті AI модельдер кітапханасында қол жетімді Nvidia Edify моделін пайдаланады.
2023 жылдың 26 қыркүйегінде Деннидің бас директоры Келли Валаде Шығыс Сан-Хоседегі Хуанға қосылып, Берриесса жолындағы Денниде Nvidia-ның негізін қалаған күнін атап өтті, онда тиісті бұрыштық стенд 1 триллион долларлық компанияның туған жерін белгілеу үшін тақта орнатылды.
2023 жылдың қазан айында Nvidia Microsoft корпорациясының Windows операциялық жүйесіне арналған ARM негізіндегі орталық процессорларды (CPU) 2025 жылы сатуды бастау мақсатымен жобалауды тыныш бастағаны туралы хабарланды.
2024
2024 жылдың қаңтарында Forbes американдық заң шығарушылар жасанды интеллектті реттеу бойынша ұсыныстарды қарастырған кезде Nvidia Вашингтондағы лоббилік қатысуын арттырды деп хабарлады. 2023 жылдан 2024 жылға дейін компания Америка Құрама Штаттарының Мемлекеттік департаменті мен Қазынашылық департаментін қоса алғанда, агенттіктерде кәсіби білімі бар кемінде төрт мемлекеттік қызметті жалдады.
Компанияның 2023 жылы лоббиге жұмсаған 350 000 доллары жасанды интеллект кеңістігіндегі бірқатар ірі технологиялық компаниялармен салыстырғанда аз болғаны атап өтілді.
2024 жылдың қаңтарындағы жағдай бойынша Raymond James Financial сарапшылары Nvidia H100 GPU-ны әрқайсысының бағасы 25 000 доллардан 30 000 долларға дейін сатады деп есептеді, ал eBay-де жеке H100s 40 000 доллардан асады.
Технологиялық алпауыттар өздерінің деректер орталықтары үшін жасанды интеллект жобаларын іске асыру үшін ондаған немесе жүздеген мың графикалық процессорларды сатып алды.
Қарапайым арифметика олардың миллиардтаған долларды күрделі шығындарға жұмсайтынын білдіреді.
2024 жылдың ақпанында Nvidia-ның Силикон алқабындағы «ыстық жұмыс беруші» екендігі хабарланды, өйткені ол басқа технологиялық жұмыс берушілер қысқарған кезде қызықты жұмыс пен жақсы жалақы ұсынатын. Nvidia қызметкерлерінің жартысы 2023 жылына орта есеппен 228 000 доллардан астам табыс тапты.
Сол кезде Nvidia графикалық процессорларының құндылығы соншалық, олар деректер орталықтарына өту кезінде арнайы қауіпсіздікті қажет етті. Cisco бас ақпарат қызметкері Флетчер Превин CIO саммитінде былай деп түсіндірді: «Бұл GPU брондалған көлікпен келеді».
2024 жылдың 1 наурызында Nvidia Америка Құрама Штаттарының тарихында 2 триллион доллардан асатын нарықтық капиталдандырумен жабылған үшінші компания болды.
Nvidia-ға 1 триллион доллардан 2 триллион долларға жету үшін бар болғаны 180 күн қажет болды, ал алғашқы екі компания, Apple және Microsoft әрқайсысы 500 күннен астам уақытты алды.
18 наурызда Nvidia өзінің жаңа AI чипін және математик Дэвид Блэквеллдің есімімен аталған Blackwell микроархитектурасын жариялады.
2024 жылдың сәуірінде Reuters агенттігі Қытайдың Supermicro және Dell компанияларынан тыйым салынған Nvidia чиптері мен серверлерін тендер арқылы сатып алғанын хабарлады.
PNY Nvidia Quadro P1000
2024 жылдың маусымында Федералды Сауда Комиссиясы (FTC) және АҚШ Әділет департаменті (DOJ) Nvidia, Microsoft және OpenAI компанияларына қатысты антимонополиялық тергеулерді бастады, олардың AI индустриясына ықпалына назар аударды.
FTC Microsoft пен OpenAI-ге қатысты тергеулерді басқарды, ал DOJ Nvidia-ны басқарды. Тексерулер бірігуден гөрі компаниялардың әрекетіне бағытталған. Бұл даму OpenAI қызметкерлерінің AI-ның жылдам дамуы мен қадағалаудың жоқтығына алаңдаушылық білдірген ашық хатынан кейін болды.
2024 жылдың 18 маусымында оның Nvidia нарықтық құны 3,3 триллион доллардан асқаннан кейін Microsoft пен Apple-ді басып озды.
2024 жылдың маусымында Trend Micro AI-ге негізделген қауіпсіздік құралдарын әзірлеу, әсіресе AI жұмыс жүктемелері өңделетін деректер орталықтарын қорғау үшін Nvidia-мен серіктестік туралы жариялады.
Бұл ынтымақтастық деректердің құпиялылығын, нақты уақыттағы талдауды және қауіпті жылдам азайтуды жақсарту үшін Nvidia NIM және Nvidia Morpheus-ті Trend Vision One және оның тәуелсіз және жеке бұлттық шешімдерімен біріктіреді.
Nvidia 2024 жылдың қазан айында NVLM 1.0 деп аталатын ашық бастапқы мультимодальды үлкен тіл үлгілерінің отбасын ұсынды, ол мультимодальды оқытудан кейін тек мәтіндік өнімділікті жақсартуға арналған 72 миллиард параметрі бар флагмандық нұсқасын ұсынады.
2024 жылдың қарашасында компания Dow Jones Industrial Average рейтингіне қосылды.
2024 жылдың қарашасында Морган Стэнли Nvidia-ның барлық Blackwell чиптерінің «2025 жылғы өндірісі» «қазірдің өзінде сатылып кеткенін» хабарлады.
Сондай-ақ 2024 жылдың қарашасында компания Nebius Group-қа инвестиция салды.
Чип өндірісі
Nvidia графиттік пластинаны дайындауды, құрастыруды, сынауды және орауды қоса алғанда, өндірістің барлық кезеңдері үшін сыртқы жеткізушілерді (аутсорсинг) пайдаланады.
Осылайша, Nvidia өз өнімдерін өндіруде қолданылатын кейбір компоненттер мен материалдарды (мысалы, жад және субстраттар) тікелей сатып алғанымен, чипті өндіруге байланысты инвестициялық және өндірістік шығындардың және тәуекелдердің көп бөлігін болдырмайды.
Nvidia өз ресурстарын өнім дизайнына, сапаны қамтамасыз етуге, маркетингке және тұтынушыларды қолдауға бағыттайды.