BYD Auto Co. Ltd. - қытайлық көпұлтты өндіруші компания
BYD ашық компаниясының негізгі автомобиль еншілес кәсіпорны және бренді.
BYD модельдері
Ол Қытайда жаңа энергетикалық көліктер (NEV) деп аталатын жолаушыларға арналған аккумуляторлық электр көліктерін (BEV) және қосылатын гибридті электр көліктерін (PHEV) шығарады.
Сондай-ақ электробустар мен жүк көліктерін шығарады. Компания негізгі BYD брендімен көліктерін және Denza, Yangwang және Fangchengbao брендтерімен жоғары сапалы көліктерді сатады.
BYD Auto компаниясын 2003 жылдың қаңтарында BYD компаниясының негізін қалаушы Ван Чуанфу Сиань Цинчуан автоөндірушісін сатып алғаннан кейін құрды.
BYD әзірлеген бірінші автокөлік BYD F3 2005 жылы шығарыла бастады. 2008 жылы BYD өзінің алғашқы қосылатын гибридті электр көлігі BYD F3DM, одан кейін BYD, 2009 жылы өзінің алғашқы аккумуляторлы электр көлігін шығарды.
BYD Auto 2020 жылдан бастап Қытайдағы жаңа энергетикалық көліктердің нарықтағы үлесі артып келе жатқандықтан, сатылымның айтарлықтай өсуіне ие болды.
2021 жылдан бастап компания шетел нарықтарына, негізінен Еуропаға, Оңтүстік-Шығыс Азияға, Океанияға және Латын Америкасына электрлік жеңіл автокөліктерді сатуды кеңейтті.
2022 жылдың наурыз айында BYD жаңа энергетикалық көліктерге назар аудару үшін таза ішкі жану қозғалтқышы бар автомобильдердің өндірісін аяқтады.
2023 жылдың төртінші тоқсанында BYD Tesla-дан озып, әлемдегі ең көп сатылатын аккумуляторлы электр көлік өндірушісі болды.
BYD сонымен қатар 2023 жылы Қытайдағы ең көп сатылатын автомобиль бренді болды, ол Қытай автомобиль өнеркәсібін меңгергеннен бері біріншілікке ие болған Volkswagen-ді басып озды.
BYD сонымен қатар нарықтық капиталдандыруға негізделген әлемдегі ең қымбат автомобиль өндірушісі болып табылады.
Компания BYD тобының аккумуляторларды және электр қозғалтқыштары мен электронды басқару элементтері сияқты басқа да байланысты компоненттерді өндірудегі тәжірибесін пайдалана отырып, кең тік интеграциясымен сипатталады.
BYD модельдері
BYD көліктерінде қолданылатын құрамдас бөліктердің көпшілігі топ ішінде өз ішінде өндіріледі, бұл бақылау мен икемділікті қамтамасыз етеді, құны да, көлемі де.
Топ сонымен қатар литий кеніштерін, литий өңдеуді, аккумуляторларды өндіруді және үйдегі компьютерлік чиптерді өндіру блогын басқарады.
2024 жылғы жағдай бойынша BYD компаниясының аккумуляторлық еншілес кәсіпорны FinDreams Battery CATL-тен төмен электр көліктерінің аккумуляторлары бойынша әлемдегі екінші ірі өндіруші болып табылады.
Ол литий темір-фосфат (LFP) батареяларына, соның ішінде BYD компаниясының меншікті Blade батареясына маманданған.
Тарихы
2003–2008: Құрылуы және алғашқы жылдары
BYD компаниясы 1995 жылы аккумулятор өндірушісі ретінде құрылған. 2003 жылдың қаңтарында BYD компаниясының негізін қалаушы Ван Чуанфу «Norinco» мемлекеттік қорғаныс компаниясынан азайып бара жатқан шағын автомобиль шығаратын компания Сиань Цинчуан Автомобилі өндірушісін сатып алып, оның атын өзгерткеннен кейін BYD Auto компаниясын құрды.
BYD 2002 жылдың шілдесінде Гонконг қор биржасында 1,6 миллиард гонконг долларын жинағаннан кейін көп ұзамай компания 77% үлеске айырбас ретінде 269 миллион гонконг долларына сатып алынды.
Сатып алуды акционерлер құптай қоймады, өйткені сатып алу жоспары туралы құжатта жария етілмеген. Ван Чуанфу Цинчуаньды аккумулятормен жұмыс істейтін электр көліктерін жасау, BYD аккумулятор өндірісіндегі тәжірибесін пайдалана отырып сатып алды.
Цинчуань 1987 жылдан бері автомобильдер шығарғандықтан, сатып алу BYD-ге автокөлік жасау технологиясына және сол кезде алу қиын болған автомобиль өндіру лицензиясына қол жеткізді.
Сатып алу кезінде Цинчуань QCJ7181 Flyer деп аталатын шағын автокөлікті шығарды, оны BYD 2005 жылдан бастап BYD Flyer деп өзгертті.
Шэньсидегі Сиань қаласындағы бұрынғы Цинчуань өндірістік зауытының шектеулі қуаттылығы BYD-ді жаңа өндірісте зауыт салуға итермеледі.
BYD компаниясы әзірлеген, код атауы 316 деп аталатын бірінші көлікті дилерлер көріксіз болғаны үшін қабылдамады және нарыққа жеткенге дейін жойылды.
Нәтижесінде 100 миллион юань зерттеу және әзірлеу (ҒЗТКЖ) шығындарына жазылды. Ван Чуанфу оны жою үшін прототипті жеке өзі сындырды.
Оның орнына компания BYD F3 седанын жасап шығарды. ол 2005 жылы 16 сәуірде қолжетімді бағамен 73 000 юань (шамамен 10 000 АҚШ доллары) шығарылды.
BYD F3, BYD құрастырған алғашқы көлік 2005–2019 жылдары шығарылды
Бағасы төмен Toyota Corolla-ға ұқсастықпен F3 тез танымал болды және сол жылы 63 000-нан астам дана сатылған сәтті модель болды.
100 000-шы F3 2007 жылдың 18 маусымында, өндіріс басталғаннан кейін небәрі 20 ай өткен соң конвейерден шықты. Осы жетістіктен кейін Honda Accord үлгісінде жасалған үлкенірек BYD F6 седаны 2007 жылдың тамызында өндіріске енді.
Бастапқыда BYD автомобильдері қытайлық Mitsubishi Motors ескі қозғалтқыштарымен жабдықталған, бірақ бірнеше жыл ішінде BYD Auto өзінің жеке көлігін жасады.
BYD Auto өзінің алғашқы жылдарында бәсекелестердің өнімдері мен жеткізуші бөлшектерін реинжениринг жасау және шығындарды қатты бақылау арқылы өсімге қол жеткізді.
BYD компаниясының алғашқы жаппай шығарылған жеңіл көлігі, BYD F3 T-ның «көшірмешісі» болып саналады.
Тойота Королла. BYD F0 шағын көлігі Toyota Aygo-ның «айқын көшірмесі» ретінде сипатталды, ал BYD S8 сыртқы түрі Mercedes-Benz SL-Class-қа ұқсас.
Оның ерекшеліктері Mercedes-Benz CLK алдыңғы жағынан және Renault Megane CC артқы жағынан ұқсас болды.
Ван Чуанфу, компания тек «патенттелмеген технологияларды» пайдаланады деп мәлімдеді.
2009 жылы АҚШ үкіметіне Гуанчжоудағы (Қытай) бас консулдығы BYD «автокөлік дизайнын көшіру, содан кейін өзгерту» әдісін қолданатыны туралы кеңес берді.
Алайда, консулдың айтуынша, BYD көліктердің дизайнын қытайлық соттарды компанияның патенттерді бұзбағанына сендіру үшін айтарлықтай өзгерткен.
BYD стенді 2009 жылы Шэньчжэндегі Орталық Қытай жоғары технологиялық жәрмеңкесінде
2005 жылы BYD Auto BYD компаниясының кірісіне 10% үлес қосты. Автокөлік бизнесі өскен сайын, 2006 жылға қарай BYD Auto үлесі 25%-ға дейін өсті.
2009 жылдың бірінші жартыжылдығында BYD Auto компаниясының жалпы кірісінің 55%-ын құрады, бұл бірінші рет компания кірісінің жартысынан көбін қосқанын көрсетеді.
2008 жылға қарай BYD Auto компаниясына Сиань мен Шэньчжэньдегі екі көлік құрастыру зауыты, жылына 300 000 бірлікті құрайтын көлік құрастыру зауыты, Шанхайдағы ғылыми-зерттеу және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстар және сынақ орталығы және Бейжіңдегі қалыптау зауыты болды.
Жылдар бойына сатылым өскеннен кейін, 2010 жылы Қытайдың ірі қалаларында BYD дилерлік кеңселерінің шамадан тыс жылдам кеңеюі, шектеулі модель ауқымы және дилерлер үшін қиындықтар тудыратын ішкі бәсекелестікке байланысты кең тараған олқылықтар орын алғанын мәлімдеді.
Бұл BYD компаниясының сапаға емес, өндірістік қуатқа назар аударуымен күшейе түсті. BYD жыл сайынғы өндірістік жоспарын 800 000-нан 600 000 көлікке дейін түзету арқылы жауап берді, бірақ сол жылғы өндіріс 517 000 көлікке ғана жетті.
Келесі үш жылда BYD назарын сапаға, дилерлік арналарға және брендті жылжытуға қатысты мәселелерді шешуге аударды.
2006–2020: Жаңа энергетикалық көлік құралдарының күш-жігері және сатылымның тоқырауы
BYD гибридті және электрлі көліктерді зерттеуді 1997 жылы Сиань Цинчуан маркасын сатып алмас бұрын бастады.
Сол жылы Ван Чуанфу электромобильдерді зерттеудің бір бөлігі ретінде Holden Commodore VN станциялық вагонының импорттық бөлшектер жинағынан жасалған Beijing Second Auto Works компаниясы шығарған BJ6490D электромобильіне патент сатып алды.
BJ6490D шамамен 100 км (62 миль) қашықтыққа жүрді және 92 км/сағ (57 миль) жылдамдығымен гольф арбасының батареяларымен жұмыс істейді.
Кейінірек, BYD екінші BJ6490D сатып алды, ол кейіннен гибридті көлікке айналдырылды.
2004 жылғы Бейжің автосалонында бензинмен жүретін концепті автомобильдерімен қатар BYD Flyer EF3 электрлі седанды таныстырды.
BYD Flyer негізінде Flyer EF3 бастапқыда 2005 жылы Шэньчжэньде такси қызметін атқаруға арналған. Алайда бұл жоспар жүзеге аспады.
Екі жылдан кейін 2006 жылғы Бейжің автосалонында BYD BYD F3e деп аталатын тағы бір электромобильді көрсетті. BYD F3 негізінде автомобиль 300 км (186 миль) астам толық электрлік қашықтыққа ие болды және 2007 жылдан бастап 3 жыл ішінде шығарылады деп жоспарланған болатын.
2010 жылдың желтоқсанында BYD Auto бас менеджері компанияның зарядтау инфрақұрылымын қолдаудың жоқтығына байланысты электромобильдер өндіру жоспарларынан бас тартты.
2006 жылы BYD жаңа энергетикалық көліктер мен бүкіл көлікке, соның ішінде аккумуляторлы электрлік көліктер мен қосылатын гибридті көліктерге арналған бөлшектерді ҒЗТКЖ және сынақтан шығаруға арналған ішкі ұйым "Электрлік көліктерді зерттеу институтын" құрды.
2008 жылы Ван Чуанфу компанияның алдына 2015 жылға қарай Қытай автомобиль нарығында көшбасшы болуды және 2025 жылға қарай әлемдегі ең ірі автомобиль өндірушісі болуды мақсат етті.
Ван электрлік көліктер BYD үшін іштен жану қозғалтқышы бар көліктердің дамуын өткізіп, компанияның Еуропа мен Солтүстік Американы қоса алғанда, халықаралық нарықтарға шығуын жеңілдететін «баспалдақ» ретінде қызмет ететінін айтты.
2008 жылдың наурыз айында, BYD F3, F3DM, қосылатын гибридті электр нұсқасы, Швейцариядағы Женева автосалонында әлемдегі алғашқы өндірістік үлгідегі қосылатын гибридті автомобиль ретінде таныстырылды.
Бастапқыда F3DM Қытайда үкіметтерге, банктерге және басқа мекемелерге арналған корпоративті көлік ретінде ұсынылды. 2010 жылдың наурыз айында Қытай үкіметі жаңа энергетикалық көліктерге субсидиялар бере бастады.
2009 жылдың қаңтарында BYD өзінің алғашқы өндірістік аккумуляторлы электр көлігін 2009 жылы Детройттағы Солтүстік Америка халықаралық автосалонында ұсынды. Ол 400 км (249 миль) мәлімделген электрлік диапазонды қамтамасыз ететін "Fe" кодты батарея жинағымен жұмыс істейді.
Көлікті АҚШ-тағы көпшілікке сату жоспарлары тоқтатылғанымен, компания "Fe" моделін АҚШ-та шектеулі санда корпоративті көлік ретінде сатты.
2009 жылдың мамыр айында Volkswagen AG -мен серіктестік құруды қарастырып, гибридті және электромобильдер саласындағы BYD-мен өзара түсіністік туралы меморандумға қол қойды.
Алайда Фольксваген біраз тексеруден кейін серіктестіктен бас тартты.
BYD e6 2010 жылы Детройтта (АҚШ) Солтүстік Америка халықаралық автосалонында көрсетілді
2009 жылы BYD Қытай үкіметі бастаған пилоттық схеманың бөлігі ретінде аккумуляторлы электр автобустарын шығара бастады.
Ол Қытайдағы Хунань үкіметіне 1000 BYD K9 электр автобустарын жеткізу туралы келісімге қол қойды. Автобустар бір зарядта 305 км (190 миль) жүре алады, максималды жылдамдығы 70 км/сағ (43 миль), зарядтау уақыты алты сағат және 30 минутта 50% жылдам зарядталады.
2010 жылы BYD Auto Industry Co., Ltd. мен Daimler AG, қазір Mercedes-Benz Group AG ретінде белгілі, Denza брендімен Shenzhen BYD Daimler New Technology атты 50-50 бірлескен кәсіпорнын құрды.
Бренд 2012 жылдың сәуір айында Auto China көрмесінде Denza EV деп аталатын концепті автомобильді көрсетті.
Денза кейінірек 2021 жылы қайта құрылымдалды, сол кезде BYD кәсіпорынның 90% үлесін алып, брендті бақылауға алды. Mercedes-Benz 2024 жылдың қыркүйегінде бірлескен кәсіпорыннан толығымен шықты.
2013 жылдың тамызында BYD Dynasty Series өнім желісін BYD Qin енгізе отырып, бензин қозғалтқышы BYD Surui-дің қосылатын гибридті электр көлігі нұсқасын шығарды.
Qin бұрынғы плагин гибридті моделі BYD F3DM ауыстыру үшін жасалған. Qin тез арада 2014 жылдың басындағы ең көп сатылатын қосылатын электр көлігі болды.
2016 жылдың қарашасында компания Вольфганг Эггерді BYD Auto компаниясының дизайн бөлімінің басшысы етіп жұмысқа алды.
Вольфганг Эггер дизайнер
Мансап жолын Alfa Romeo, Audi және SEAT-те жұмыс жасаған Эггер 2017 жылғы Шанхай автосалонында ұсынылған және BYD Tang екінші буынының дизайнын алдын ала қарастырған BYD, Dynasty концепциясы, концепті электр жол талғамайтын көлік үшін алғашқы дизайнын жасады.
BYD Tang
2020 жылға дейін BYD қосылатын гибридті және аккумуляторлы электр көліктерінен пайда алу үшін мемлекеттік субсидияларға қатты сенді.
Мысалы, 2016 жылы компания жаңа энергетикалық көлік құралдарын субсидиялауда шамамен 1 миллиард АҚШ долларын алды.
Ал бұл сома сол компанияның сол жылғы таза пайдасынан асып түсті.
Бұл 5,1 миллиард юань (750 миллион АҚШ доллары) болды. Бұл субсидиялар BYD-тің сол жылы жаңа энергия көліктерін сатудан түскен 5 миллиард АҚШ доллары кірісінің 20%-дан астамын құрады.
Алайда, 2017 және 2019 жылдар аралығында BYD мемлекеттік субсидиялардың қысқаруына байланысты қиындықтарға тап болды.
Бұл сатылымның айтарлықтай баяулауына және қатарынан үш жыл ішінде таза пайданың күрт төмендеуіне әкелді. 2019 жылы компанияның таза пайдасы бар болғаны 1,6 миллиард юаньға дейін төмендеді.
Осы кезеңде Ван Чуанфу компанияның басты мақсаты тек «тірі қалу» екенін айтты.
2020 – қазіргі уақыт: Жылдам өсу және жаһандық экспансия
BYD Atto 3 / Yuan Plus бүкіл әлемде BYD сатылымын арттыруға көмектесті; бұл Австралиядағы ең көп сатылатын электромобильдердің бірі
BYD Yuan Plus моделі
BYD 2020 жылдан 2023 жылға дейін көлік сату көлемінің айтарлықтай өсуін бастан өткерді.
Компания 2023 жылы дүние жүзінде 3 024 417 көлік сатқан, бұл 2020 жылғы 427 302 көлік көрсеткішімен салыстырғанда жеті есеге өсті
Бұл өсім ішінара Қытайдағы жаңа энергетикалық көліктердің танымалдылығының артуына байланысты болды, ол 2022 жылы Қытайдағы көлік сатылымының 27,5%-ын құрады, бұл 2020 жылдан 5,8%-ға жоғары.
2022 жылдың бірінші жартысында 641 000 көлік сату арқылы BYD әлемдегі ең ірі электромобиль өндірушісі Tesla-дан асып түсті.
BYD 2022 жылдың наурыз айында ішкі жану қозғалтқышы таза көліктердің өндірісін аяқтап, өз назарын жаңа энергетикалық көліктерге бағыттады.
2022 жылдың қыркүйегінде BYD Қытайдағы бір жылда бір миллион жаңа энергетикалық көлік құрастырған алғашқы автокөлік өндіруші болды.
2023 жылдың 24 қарашасында BYD өзінің 6 миллионыншы жаңа энергетикалық көлігін шығарған әлемдегі бірінші компания болды.
2023 жылға қарай BYD әлемдік нарықтағы үлесі тиісінше 21,4% және 15% болатын әлемдегі ең ірі қосылатын гибридті электромобиль өндірушісі және екінші ең үлкен аккумуляторлық электр көлік өндірушісі (Tesla-дан кейін) болып қала берді.
BYD сонымен қатар 2023 жылдың қыркүйегіндегі жағдай бойынша Қытайдағы жаңа энергетикалық көлік сегментіндегі 36% нарық үлесіне ие болды.
BYD өзінің Blade аккумуляторымен жабдықталған алғашқы көлігін, BYD Han үлкен седанын 2020 жылдың басында таныстырды.
BYD Han EV моделі
Han 2020 жылдың шілдесінде қосылатын гибридті электрлік (Han DM) және аккумуляторлық электрлік (Han EV) нұсқаларымен сатылымға шықты.
Han EV-тің ауқымды нұсқасы Қытайдағы ең жылдам электромобиль болды, ал DM нұсқасы ең жылдам гибридті седан болды.
BYD Еуропаға кіретінін 2020 жылдың мамыр айында Норвегиядан бастап жариялады. Blade аккумуляторымен жабдықталған 100 BYD Tang EV-нің бірінші партиясы Норвегияға 2021 жылдың маусымында жіберілді.
2021 жылдың сәуірінде BYD жаңа корпус құрылымымен, жаңа электр архитектурасымен және операциялық жүйесімен бірге негізгі компоненттерді біріктіретін және стандарттаған аккумуляторлық электр көліктеріне арналған үшінші буын платформасы e-Platform 3.0-ді ұсынды.
Платформа 2021 жылдың тамызында жарияланған BYD Dolphin және BYD Yuan Plus шығарылымынан басталды.
BYD Dolphin моделі
2021 жылдың желтоқсанында Daimler AG BYD Auto компаниясымен бірлескен кәсіпорын брендіндегі үлесін 50%-дан 10%-ға дейін төмендетті, ал BYD Auto 90%-ды бақылайды. BYD Denza желісін 2022 жылы Denza D9 минивэнін, одан кейін 2023 жылы Denza N7 жол талғамайтын көлігін шығару арқылы жаңартты.
2023 жылдың қаңтарында BYD Yangwang U8 қосылатын гибридті үлкен электрлі жол талғамайтын көлігін енгізу арқылы Yangwang деп аталатын екінші премиум брендін құрды.
Yangwang U8 моделі
Компания 2023 жылдың маусымында жол талғамайтын көліктерге бағытталған Fangchengbao брендін енгізу арқылы бренд портфолиосын одан әрі кеңейтті.
2023 жылдың сәуірінде BYD өзінің ең кішкентай және ең арзан аккумуляторлық электр көлігін шығарды. Ол хэтчбек корпусындағы 4 орындық, 5 есікті конфигурациямен ерекшеленеді, ал 3 есікті шағын автомобильдер басым сегментте бағаланады.
Көлік Қытайда сатылымдағы табысқа айналды. 2023 жылдың 29 қарашасында BYD нарықта бар болғаны жеті айдан кейін 200 000-шы Seal шығарды. Өндірістің төмен құны және сату бағасы 90 000 юань немесе 12 000 АҚШ долларынан төмен болғандықтан, Seal халықаралық БАҚ пен сала сарапшыларының қызығушылығы мен мақтауына ие болды.
2023 жылдың мамырында BYD Auto компаниясы Yi'an P&C Insurance Co., Ltd. компаниясының 100% үлесін сатып алуға мақұлданды, оның атауын өзгертті және оны BYD көліктеріне арналған сақтандыру компаниясына айналдырды.
2024 жылдың маусымында BYD Property & Casualty Insurance тіркелу үшін ашылды және Қытайдың 7 негізгі провинциясында көлікті сақтандыру қызметтерін кеңейтетінін жариялады.
Компанияда жаңа энергетикалық көлік құралдарын сақтандыру нарығындағы жоғары сыйлықақылар мен кірістілік мәселелерін шеше отырып, сыйлықақы мөлшерлемелерін дербес реттеу үшін реттеуші рұқсаты бар.
2023 жылдың тамызында BYD компаниясының 5 000 000 -ыншы жаңа энергетикалық көлік шығаруын тойлау кезінде Ван Чуанфу жергілікті қытайлық автокөлік өндірушілерді 2023 жыл бойы Қытай нарығындағы ауыр баға соғысына жауап бере отырып, шетелдік өндірушілерді қабылдау үшін «бірігуге» шақырды.
Ванг бұл «1,4 миллиард қытай халқына қытайлық брендтің жаһандық болып жатқанын көру үшін эмоционалды қажеттілік» деген науқанды бастады.
«Бірге біз қытайлық автокөлікпіз» деген шақыруды Nio және Li Auto бас директорлары құптады.
2024 жылдың 9 қаңтарында BYD компаниясының "BYD Explorer No.1" деп аталатын бірінші қозғалатын жүк кемесі жеткізіліп, Шаньдун провинциясының Лонгкоу қаласындағы өндірістік базасынан шықты.
Ұзындығы 200 м (660 фут) кеме Еуропаға экспорттау үшін вагондарды тиеу үшін Шэньчжэньге барар алдында сол күні Янтай портына келді.
China International Marine Containers (CIMC) мәліметтері бойынша, кемені Yantai CIMC Raffles Shipyard халықаралық кемені басқарушы Zodiac Maritime компаниясы үшін жасаған және BYD-ге жүк тиеу қабілеті 7000 автомобиль«теңіз тасымалдау флотының» алғашқысы ретінде жалға берілген.
2024 жылдың 18 қарашасында BYD компаниясы Шэньчжэнь қаласында өзінің 30 жылдығын және 10 000 000-шы жаңа энергетикалық көлігін шығару кезеңін атап өтуге арналған іс-шара өткізді.
Маңызды көлік, Denza Z9 конвейерден шығып, BYD компаниясын 10 миллион жаңа энергия көлігінің жиынтық өндірісіне жеткен әлемдегі алғашқы автоөндіруші болды.